Miguello80 hat geschrieben: ↑Mo 13. Okt 2025, 01:44Hi, are you able to share detailed photos of controller boards ?
It is very small chance it would help with finding the solution of problem with impossibility to pair the motor with another (encoder) controller but it can not hurt.
(Yeah, I can not recommend Madatshop either, owner owes me money for returned wrong parts (his mistake)).
I am in contact with few guys in French that tries to make 3.0 motor work with 72680b, also some guy on this forum tried it (sorry, I do not have memory for names).
I believe it can be solved, as far as I know (I could missed it of course) nobody
1. checked encoder wires wiring = compare the factory pinout and 72680b´s pinout, there could be a difference that makes it impossible for controller to control the motor
2. measured signals from motor, especialy from encoder
I have nobody with 3.0 around so I am not able to dive into it, I have an offer of 3.0 motor for free, but it is in France and I do not want to pay lot of money for shipping when there is chance that I am wrong and the motor would be useless for me. But I am still thinking about it...
E-ODIN - Diskussionsthread
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Re: E-ODIN - Diskussionsthread
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Re: E-ODIN - Diskussionsthread
Danke Robert für die Fotos.
Welche Mosfet-Typen sind auf der Platine verbaut?
PS. Schade, dass die "Kühlpads" zerbröselt sind...
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Re: E-ODIN - Diskussionsthread
I know I should write this in 3.0 thread but here is higher possibility that it will be seen.
Long time ago I talked with Hackey Babel, guy who invented and makes 3shul controllers. At that time I thought I will buy it instead of Fardriver but it is more expensive and not plug and play.
But I remembered that I asked him "Will be problem that my motor has an encoder ?" and he said no and asked some question, I sent him photos of wires and he answered this:
The encoder your motor have is ABI encoder
The pin out must be like this Yellow - A Green- B Blue - Z White should be for temp sensor and one other wire must be for PWM output
Typical abi encoder have A, B and index pulse
A and B are incremental output
The PPR thing
Wiring:
Yellow - hall u
Green - hall v
Blue- hall w
Purple : rc_pwm
White : motor temp
Red: 5v
Black: gnd
This is wiring on my 6kW AMR.
Can anybody confirm that his encoder wires are connected to correct pins on 72680b ?
Different wiring on 3.0 10kW AMR could be the solution for not working with 72680b.
Long time ago I talked with Hackey Babel, guy who invented and makes 3shul controllers. At that time I thought I will buy it instead of Fardriver but it is more expensive and not plug and play.
But I remembered that I asked him "Will be problem that my motor has an encoder ?" and he said no and asked some question, I sent him photos of wires and he answered this:
The encoder your motor have is ABI encoder
The pin out must be like this Yellow - A Green- B Blue - Z White should be for temp sensor and one other wire must be for PWM output
Typical abi encoder have A, B and index pulse
A and B are incremental output
The PPR thing
Wiring:
Yellow - hall u
Green - hall v
Blue- hall w
Purple : rc_pwm
White : motor temp
Red: 5v
Black: gnd
This is wiring on my 6kW AMR.
Can anybody confirm that his encoder wires are connected to correct pins on 72680b ?
Different wiring on 3.0 10kW AMR could be the solution for not working with 72680b.
E-Odin 2.0 - 6kW AMR motor (8/2022)
https://www.youtube.com/@mario_on_e-odin2.0
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baracus1983
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Re: E-ODIN - Diskussionsthread
ich habe gestern ewigkeiten versucht das Lenkradschloss einzurasten, welche stellung des zündschlüssels ist dafür ? oder hat der gar keine ? ich habe lediglich geschafft das das lenkrad eben frei lenkbar bleibt aber nicht mehr ganz links einschlagen lässt (also quasi genau umgekehrt)
PS der Winter steht vor der Tür, wird wohl in unseren breiten in zukunft eher mild, aber trotzdem : ab welchen Temperaturen nehmt ihr den AKKU mit rein (wenn überhaupt) ?
PPS leider gibt es eine anleitung zum akkuausbau nicht mehr, braucht man da eine ? dh reicht es die (meine ich) 4 schrauben lösen und dahinter verkabelung und fertig ?
PS der Winter steht vor der Tür, wird wohl in unseren breiten in zukunft eher mild, aber trotzdem : ab welchen Temperaturen nehmt ihr den AKKU mit rein (wenn überhaupt) ?
PPS leider gibt es eine anleitung zum akkuausbau nicht mehr, braucht man da eine ? dh reicht es die (meine ich) 4 schrauben lösen und dahinter verkabelung und fertig ?
- MEroller
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Re: E-ODIN - Diskussionsthread
Normalerweise kann man ein Lenkerschloss nur einrasten, wenn der Lenker wirklich ganz am entsprechenden Seitenanschlag anliegt. Also entweder es mit etwas stärker drücken probieren, oder auf der anderen Seite. Nicht alle Motorräder haben das Schloss bei Linkseinschlag.
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e-rider Thunder 5000: Ruht in Frieden
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